12 Eylül 2009 Cumartesi

En Güzel Dualar

Allahım, İkramlarınla değerimizi yükselt, bizi zillete düşürme,
Bol bol vererek bize ihsanda bulun, mahrumiyet yüzü gösterme,
Bizi tercih et, başkalarını üzerimize tercih eyleme,
Bizden razı ol ve bizi razı kıl!..

Allahım .Ömrümün ahirini hayırlı kıl. Amelimin sonunu da hayırlı kıl, günlerimin sonunu sana kavuştuğumda hayırlı kıl.


Allahım. Dünyayı salih kullarına nasıl gösteriyorsan bana da dünyayı öyle göster.

Allahım bizi sana yönelenlerin en iyilerinden eyle, sana yaklaşanların en yakınlarından ve senden isteyenlerin en faziletlilerinden kıl.

Ey rabbimiz bize dünyada da güzellik ver, ahirette de güzellik ver ve bizi cehenne ateşinin azabından koru.

Allahım. Beni ilimle zengin kıl. Hilimle zenginleştir. Takva ile mükerrem kıl ve afiyetle beni güzelleştir.

Allahım. Kalbimi nifaktan, amelimi riyadantemizle.Gözlerimi hain bakışlardan uzak tut.

Allahım. Ömrümün sonunu hayatımın en verimli ve hayırlı vakti kıl.


Ey her şeye gücü yeten rabbim. sana dua adenlere mukabelede bulunmak sana çok yakışır. bizim dualarımıza da icabet et gelebilecek bütün tehlikelerden ve senin azabına uğramaktan koru.

İnsanın ameli, kalbindeki niyetin, iz’ânın, yakînin ve Allah’la irtibatın dışa vurması demektir.

Rabbimiz! Bizi zahir-batın nimetlerinle donat. Bizi dünya ve ukba hayatında mesud eyle. Dünyada sevip hoşnut olmadığın işlerden, ahirette de azabına maruz kalmaktan bizleri uzak kıl. Ebedî hayatın gerçek yurdu olan Cennetine al. Cemâlini müşahede ile lütuflandır ve Sana muhatap olma payesiyle şereflendir!..Amin.

Dua ile ilgili Ayet-i Kerimeler;

Allah-u Teala (c.c.) buyuruyor ki:
"Rabbiniz buyurdu ki: "Bana dua edin de duanızı kabul edeyim"(Gafir:60)
"Rabbinize yalvararak ve gizlice dua edin. Gerçekten O, haddi aşanları sevmez."(Araf:55)
"Kullarım sana beni sorunca (onlara söyle) işte ben yakınımdır. Bana dua edince ben o dua edenin duasına icabet ederim."(Bakara:186)
"Yahut başı sıkışan kendisine dua ettiğinde, onun duasını kabul edip sıkıntıyı gideren ve sizi yeryüzünün halifeleri yapan mı? Allah'la beraber bir ilahmı var! Siz pek az düşünüyorsunuz."(Neml:62)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder